W 1900 r. większość kanadyjskich gazet zajmowała się sprawami lokalnymi, a ich celem było przede wszystkim informowanie miejscowych partyzantów o prowincjonalnej i narodowej scenie politycznej. Wydawcy zależą od lojalnych abonentów partyzanckich, a także od kontraktów na druk publiczny kontrolowany przez partie polityczne. Wraz z powstaniem krajowych agencji reklamowych po 1900 r., rozpoczęła się poważna transformacja. Projekty graficzne okiem użytkownika

Projekty graficzne to wyraźny komunikat

Reklamodawcy chcieli, aby osiągnąć maksymalną możliwą cyrkulację, bez względu na partyzantkę. W rezultacie powstała seria konsolidacji, w wyniku której powstały znacznie większe, w dużej mierze bezstronne gazety, które w większym stopniu zależały od dochodów z reklam niż od prenumeraty lojalnych członków partii. Do 1900 r. trzy czwarte dochodów torontońskich gazet pochodziło z reklam. Około dwóch trzecich stron redakcyjnych gazet lojalnie poparło partię konserwatywną lub liberalną, podczas gdy reszta była bardziej niezależna. https://nowoczesnareklama.eu/oferta/studio-graficzne/projektowanie-graficzne/

Ogólnie rzecz biorąc, na stronach informacyjnych coraz częściej panuje większa obiektywność i dwustronność, a wydawcy koncentrują się głównie na przychodach z reklam, które są proporcjonalne do ogólnego obrotu. Gazeta, która przemawiała tylko do jednej partii, zmniejszyła liczbę potencjalnych odbiorców o połowę. Jednocześnie szybki rozwój przemysłu w Ontario i Quebecu, w połączeniu z szybkim osiedlaniem się prerii, przyczynił się do powstania dużej zamożniejszej populacji czytelników gazet.
W rezultacie nastąpił złoty wiek kanadyjskich gazet, które osiągnęły szczyt około 1911 roku. W czasie wojny wiele gazet poniosło porażkę. Agencje reklamowe w 1915 r. zyskały dużą przewagę wraz z pojawieniem się Biura Audytu Obiegów, które po raz pierwszy dostarczyło wiarygodnych danych na temat obiegu, w przeciwieństwie do partyzantki chwalić się i przesady, które były normą. agencje miały teraz silniejszą rękę w negocjacjach na niższe stawki reklamowe. Lata 20. stały się czasem konsolidacji, cięć budżetowych i rezygnacji z tradycyjnego przynależności partyjnej. Do 1930 r. tylko 24% dzienników kanadyjskich było partyzantami, 17% było partyzantami „niezależnymi”, a większość (50%) stała się w pełni niezależna.

kaseton świetlny jako reklama

Projekty graficzne – o cenie

Na przełomie XIX i XX wieku kobiety w biznesie miały niewiele możliwości wyboru kariery zawodowej, jednak reklama była jedną z niewielu. Ponieważ kobiety były odpowiedzialne za większość zakupów dokonywanych w ich gospodarstwie domowym, reklamodawcy i agencje uznały wartość kobiecego wglądu w proces twórczy. Jednym z pionierów była Helen Lansdowne Resor w agencji J. Waltera Thompsona.
W 1911 r. firma Woodbury Soap Company jako pierwsza wykorzystała zdjęcia kontaktów seksualnych do sprzedaży produktu. Ich hasło reklamowe, stworzone przez Helen Lansdowne, głosiło, że kobiety, które używały mydła, będą miały „Skin You Love To Touch”. Jej kopia obiecywała, że mydło zwiększy piękno swojej skóry; oferowało kolorowy nadruk i tygodniowe zaopatrzenie w mydło za 10 centów. Hasło to stało się tak popularne, że Woodbury stosowało je aż do lat 40. Albert Lasker powiedział, że wykorzystanie sexappealu reklamy uczyniło ją jednym z trzech wielkich punktów orientacyjnych w historii reklamy. Zajęła 31. miejsce na liście 100 kampanii reklamowych XX wieku.