Amazon to jedna z największych na świecie firm handlowych trudniących się sprzedażą internetową. Od 2018 roku prowadzi działalność również w Polsce. Jedna z posiadanych przez tego giganta ofert skierowana jest do polskich przedsiębiorców. Dotyczy ona możliwości samodzielnej sprzedaży na Amazon. Jeśli więc jesteś: producentem, handlowcem, pośrednikiem itd., wszystkie swoje towary i usługi możesz zacząć sprzedawać na Amazon. Natomiast jak sprzedawać na Amazon opisujemy poniżej.

Pierwsze kroki na Amazon

Oczywiście każdy handlowiec wie, że im więcej punktów zbytu, tym większy zysk. Nikt się więc zbyt długo nie zastanawia, gdy oferuje się mu nową możliwość reklamy i handlu. Istotne jest jednak prowadzenie legalnej działalności handlowej, gdyż jednym z pierwszych wymogów, jakie należy spełnić, jest posiadanie na towarach odpowiednich znaków jakości i/lub ewidencji. Jako że Amazon przede wszystkim zasłynął ze sprzedaży książek, przykładowy wydawca chcący współpracować z Amazon musi mieć nadane dla publikacji kody ISBN. Z kolei produkty rzemieślnicze muszą posiadać kody UPC itd. https://gogler.pl/sprzedaz-na-amazon/

Wszystko to jednak można wykorzystać do początkowej weryfikacji dostępności produktów, które planujemy wystawić na sprzedaż. Dzięki powyższym kodom szybko sprawdzimy ich deficyt lub nadmiar. W podobnej sytuacji są zazwyczaj właśnie przykładowi wydawcy, którzy obracają książkami w wielu hurtowniach i punktach dystrybucji, spośród których liczne od dawna współpracują z Amazonem, jak np. polski Azymut. Może się więc okazać, że indywidualna inicjatywa tego typu jest niepotrzebna, gdyż towary już znajdują się w sprzedaży na Amazon w pełnej ofercie. Dopiero w przypadku ich braku przystępujemy do rejestracji konta.

Amazon-sprzedaż dzięki gogler.pl

Tworzenie konta sprzedawcy Amazon

Sama czynność jest prosta i przebiega podobnie jak na wielu innych portalach internetowych. Specyficzne są natomiast wymagania podczas tworzenia konta sprzedawcy Amazon i trzeba je spełnić. W celu rejestracji należy przygotować kopie kilku dokumentów:

  • sądowego odpisu z KRS,
  • dowodu osobistego – dane osobowe muszą być zgodne z danymi z KRS,
  • potwierdzenie zameldowania i zamieszkiwania pod danym adresem,
  • ważny rachunek bankowy w kraju, z którego będzie prowadzona sprzedaż na Amazon,
  • oraz bankową kartę debetową/kredytową.

Część przesyłamy drogą internetową. Numer karty wpisujemy w odpowiednie miejsce podczas rejestracji. Odprowadzana będzie z niej prowizja od sprzedaży. W tym względzie należy zorientować się wcześniej, gdyż niekoniecznie może ona być korzystna. Prowizja pobierana przez Amazon waha się w przedziale od 8% co już na minimalnym poziomie jest wyższym progiem od uwzględnianego na allegro, ale też dochodzi do 45% w zależności od wybranej kategorii towarowej. Koszty sprzedaży na Amazon nie są więc niskie. Zapoznania się z regulaminem w tym zakresie nie wolno zatem pominąć.

Wybór konta sprzedawcy Amazon

Istnieją przy tym dwa konta do wyboru – basic oraz premium:

  • konto basic – z gruntu służy małym sprzedawcom, którzy nie osiągają dużych obrotów, a jego podstawową zaletą jest brak miesięcznego abonamentu, aczkolwiek płaci się tu za wystawianie przedmiotów,
  • oraz konto premium – wskazane przy sprzedaży miesięcznej przekraczającej 40 sztuk produktów; jest to konto abonamentowe ze stałą opłatą kilkudziesięciu euro miesięcznie, lecz bezpłatnie wystawia się na nim towar.

Podczas wyboru i zakładania konta sprzedawcy Amazon warto również zadbać o jego nazwę, która będzie się odpowiednio kojarzyła klientom z marką firmy lub sprzedawanym towarem.

Jak sprzedawać na Amazon – wsparcie dla przedsiębiorcy

Po założeniu konta zaczyna się rzeczywista przygoda z Amazon. Wielość możliwości, doskonale opracowany system fullfilmentu, już istniejące wsparcie wielu krajowych firm specjalizujących się w promowaniu sprzedaży, pozwala zacząć w krótkim czasie profesjonalnie korzystać z Amazon i zwiększać obrót do niespotykanych dotąd rozmiarów.

Jak sprzedawać na Amazon to przy tym hasło wyczerpujące możliwości istniejące na portalu dla niewielkich przedsiębiorców, którzy swoje konta mogą prowadzić samodzielnie. Duże firmy skorzystać mogą z outsourcingu proponowanego przez Nexsell i Gogler.pl, który skupia się na obsłudze sprzedaży na Amazon, Ebay i Allegro. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych metod promowania kont i towarów sprzedaż zaczyna mieć globalny charakter i jest to największa zaleta tego systemu – miliony nowych, potencjalnych klientów.